مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)چیست؟

CSR همانطور که توسط UNIDO تعریف شده است:

یک مفهوم مدیریتی که به موجب آن شرکتها نگرانی های اجتماعی و زیست محیطی را در فعالیت های تجاری و تعامل با سهام داران  خود ادغام می کنند. به طور کلی CSR به عنوان روشی است که از طریق آن یک شرکت به تعادل ضروریات اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی (“رویکرد سه گانه”) می رسد ، در حالی که در عین حال انتظارات سهامداران و ذینفعان را نیز برطرف می کند.

شرکتهای مسئول در عصر جهانی شدن

اینکه چگونه یک شرکت مسئولیت اجتماعی خود را درک می کند به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله بازارهایی که در آن فعالیت می کند ، خط تجارت و اندازه آن.

در سالهای اخیر CSR به یک روش اساسی در تجارت تبدیل شده و از طرف مدیریت شرکتهای بزرگ بین المللی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. آنها درک می کنند که یک برنامه CSR قوی یک عنصر اساسی در دستیابی به رویه های خوب تجاری و رهبری مؤثر است. شرکت ها بررسی کرده اند که تأثیر آنها در بخش اقتصادی ، اجتماعی و محیط زیست بطور مستقیم بر روابط آنها با سرمایه گذاران ، کارمندان و مشتریان تأثیر می گذارد.

عکس گرفته شده از: www.opal-rt.com

به عنوان مثال ، De La Rue یک چاپگر اسکناس تجاری و تولید کننده کاغذ امنیتی مستقر در انگلیس است و دارای بیش از ۲۰۰ سال سابقه است. آنها CSR را به خوبی درک می کنند و عملکرد خود را از سال ۲۰۱۱ گزارش می دهند. شما می توانید برای اطلاعات بعدی به وب سایت آنها مراجعه کنید: http://www.delarue.com/corporate-responsibility.aspx

منابع:

http://www.unido.org/en/what-we-do/trade/csr/what-is-csr.html

http://en.reset.org/knowledge/corporate-social-responsibility-csr-%E2%80…

http://www.delarue.com

www.totalcustomer.org (Main photo)

خواندن بیشتر:

http://www.mallenbaker.net/csr/definition.php

https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_social_responsibility

http://www.businessnewsdaily.com/4679-corporate-social-responsibility.html